poniedziałek, 20 stycznia 2014

ZUPA GULASZOWA







Miał być gulasz, tradycyjny z kaszą. Ale kiedy rano wyszłam z domu, żeby odwieźć dzieci do szkoły i poczułam ten ostry chłód panujący na zewnątrz, stwierdziłam że w taki dzień należy się ciepła i pożywna zupa. Gulaszowa jest wprost idealnym rozwiązaniem na chłodny dzień. 

Składniki:

450 g. mięsa wieprzowego na gulasz
2 słodkie czerwone papryki
2 cebule
por
pół małego selera
2 marchewki
1 pietruszka
3 świeże pomidory lub puszka (ja skorzystałam z puszki)
liść laurowy, ziele angielskie
pieprz ziarnisty
sól, pieprz mielony
słodka mielona papryka
 szklanka bulionu


Mięso kroimy na kawałki, dodajemy soli, pieprzu i rumienimy na oleju w garnku o szerokim dnie. Kiedy mięso jest zrumienione, dodajemy pokrojone drobno warzywa i chwilę smażymy. Pomidory(jeśli są świeże, sparzamy w gorącej wodzie i oddzielamy skórkę, kroimy) dodajemy do mięsa z warzywami i zalewamy bulionem.  Dodajemy liść laurowy, 3 ziarenka ziela angielskiego i 3 ziarenka pieprzu. Gotujemy na małym ogniu, aż warzywa będą miękkie. Doprawiamy solą, pieprzem i mieloną papryką. Jeśli ktoś lubi to można dodać szczyptę ostrej papryki. Zupa powinna być dość pikantna i gęsta. Można podawać z chlebem lub ziemniakami. Ja polałam nią ziemniaki. 

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz