poniedziałek, 6 stycznia 2014

KAPUŚNIAK Z KISZONEJ KAPUSTY







W mojej kuchni zupy gotuje się na bazie rosołu przygotowanego wcześniej. 

Do przygotowania kapuśniaka będziemy potrzebować (ilość składników dostosować według własnego uznania i potrzeb)

- ok. 1,5 l. rosołu
- kapusta kiszona
- cebula
- boczek i kiełbasa (ja dodałam kiełbasę chłopską)
- ziemniaki ( według uznania, w niektórych rejonach kapuśniak jada się z pajdą chleba)
- sól, pieprz i kminek
- koncentrat pomidorowy

Ziemniaki obrać, ugotować w lekko osolonej wodzie. Boczek i kiełbasę pokroić w większą kostkę i przysmażyć z obraną i pokrojoną w kostkę cebulą. Przełożyć do dużego garnka, wlać rosół, dodać pokroją kapustę (kapustę można wcześniej przepłukać, choć osobiście tego nie robię, gdyż lubimy wyrazisty smak kapuśniaka). Ugotować do miękkości na mniejszym ogniu. Dodać koncentrat pomidorowy, ok. 1 łyżkę. Gotować jeszcze chwilę, doprawić do smaku solą, pieprzem i kminkiem w razie potrzeby, choć rosół sam w sobie jest już przyprawiony.
Ziemniaki polewam kapuśniakiem na talerzu, ponieważ ja jadam z chlebkiem a mój mąż z ziemniakami. Jak kto woli. :)

Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz